Fun stuff,  Weekend

Last night

IMG_6681IMG_6678 IMG_6687 IMG_6694 IMG_6696 (1)

Strax efter lunch idag åkte Ina mot flygplatsen för att flyga tillbaka till Oslo. Det känns lite tomt nu i lägenheten. Ibland kan det bli intensivt att ha vänner på besök, men det har faktiskt bara varit mysigt. Jag kan sakna att ha någon att äta frukost med, som finns där och säger god morgon när man vaknar och som ger lite av den där tryggheten man inte får när man bor ensam. Du får komma tillbaka snart Ina! <3

Igår kväll gick vi först till Malmö Live Skybar och drack varsin drink på 25:e våningen. Två ganska trevliga killar började prata med oss, men vi hann inte prata så mycket innan vi skulle kila iväg för att hinna till vår bordsbokning på Lemongrass. Även om vi nu inte riktigt kände att vi ville äta med dem, just för att hon och jag inte träffats på så länge, så är det kul med personer som tar initiativ på det viset. Jag tycker annars de flesta här i Malmö hänger i sina gäng och inte minglar så mycket med folk de inte känner. Det var synd att vi inte träffade på dem senare på kvällen i stället. Hursomhelst så åt vi en god middag och efter det bestämde vi oss för att cykla bort till Grand och dricka en drink där. Igår kväll var det även ett band som spelade. Jag tyckte att de var riktigt bra faktiskt, men minns inte vad de hette. Sedan cyklade vi hem och några sekunder efter att jag hade tagit denna bilden så höll jag på att ramla med min cykel för att jag åkte rakt in i trottoaren, haha. Note to self: don’t snap and drive. Särskilt inte när man druckit två drinkar och ett glas vin. Jag hade någon konstig inställning på kameran så färgerna i bilderna blev lite konstiga.

Fler foton från de senaste två dagarna kommer inom kort, jag väntar på några från Ina också. Nu ska jag ta en dusch och sen iväg på middag.

//My friend Ina left earlier today for the airport and her flight back to Oslo. Now the apartment feels a bit empty. Sometimes it can feel crowded or intense having people staying for a couple of days, but this time I almost felt like I would have liked her to stay a little longer. It’s so nice to have friends visiting, especially when you don’t see them more often than ones a year or so.

Last night went out for dinner and drinks which put an end to a really great weekend. I have more photos to show you but I’ll have to wait with that until I get some photos from Ina. Now I’m gonna take a shower and after that off to dinner at a friend’s house.