Spain

Toppar och dalar, men mest toppar

Jag ligger lite efter i uppdateringarna här. Vi kom hem från Spanien igår efter att ha stigit upp i en omänsklig tid för att hinna med flyget som lyfte klockan 06.50 från Malagas flygplats. Planen var att jag skulle jobba på eftermiddagen men min kropp ville annat. I lördags morse började jag få förkylningssymtom och det nådde sin kulmen igår, så jag fick tyvärr sjukanmäla mig det första jag gjorde. Jag tog ett test för covid-19 idag och hoppas på att få resultatet i morgon så att jag kan gå tillbaka till jobbet på torsdag. Även om jag är ganska säker på att det inte är det vill jag vara helt säker. Ska det bli en tradition att jag tillbringar våra semesterresor med att vara sjuk? I hope not. Lönen för december kommer inte bli särskilt riklig med alla dessa sjukdagar heller. Jag missade även gårdagens repetion med kören och nu är det bara genrepet kvar tills vi ska ha julkonsert.

Nä ja ä inte bitter. Jo det är jag, lite grann. Dessa sjukdomar gör mig så omotiverad och less på allt.

Mais c’est la vie. Livet består av upp- och nedgångar, så är det bara. Vi fick fem dagar på varmare breddgrader med sol, häpnande utsikter, billigt vin och trevligt umgänge. Vi blev totalt bortskämda med god mat – hemlagad såväl som på restaurang. Vi fick uppleva Sevilla och bodde på ett väldigt fint hotell. Vi kom hem till en varm lägenhet och en skön säng. Det är trots allt ett megasuperduper priviligerat liv jag lever så nu slutar jag klaga över i-landsproblem.

Bilderna ovan är från andra dagen när vi körde ner till Sotogrande för en lunch i hamnen. Där strosade vi runt i de små butikerna, åt italienskt på en mysig krog och kände oss väldigt tillfreds med tillvaron. Vi njöt av att känna värmande solstrålar i ansiktet för första gången på flera månader och friheten av att kunna köra genom bergsvägarna i vår lilla Micra. Den var inte så stark i de branta uppförsbackarna men den tog oss från a till b till c till d.

Det finns såklart mer att skriva om och fler bilder att publicera, men det får vänta tills i morgon. Nu behöver jag lägga mig i sängen så att den här förkylningen får en chans att snabbt bekämpas av mina sömnkrafter. Jag har inte varit utomhus sedan vi gick hem från tåget igår men är inte direkt taggad på det heller. Måste säga att det är behagligt att fortsätta i samma sköna klimat snarare än ”real feel minus tio”, men förr eller senare måste jag gå ut i verkligheten.